ریلز اینستاگرام از کجا آمد؟
اینستاگرام ریلز چیست؟
اینستاگرام ریلز در آگوست 2020 برای بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی فعال شد. در حقیقت این ویژگی و ایجاد راهی برای تولید محتوای مشابه در instagram downloader بود. برخلاف IGTV، برای اینکه این ویژگی بتواند مؤثرتر و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، باید در رابط کاربری اینستاگرام بهتر در دسترس باشد. برای همین در بخشی قرار داده شد که خیلی شبیه به استوری اینستاگرام است؛ در حقیقت شما از همان دوربین استوری و به دوربین ریلز هم دسترسی خواهید داشت.
تعدادی از ویژگیهای اینستاگرام ریلز شامل موارد زیر است:
- محتوای ویدئویی کوتاه در حالت پرتره با نسبت 9:16
- دارای مدت زمان بین 3 تا 15 ثانیه
- قابل تصویربرداری به صورت مستقیم از خود دوربین Reels یا بارگذاری از طریق گالری موبایل
- قابل نمایش به صورت فیلم کامل یا سریهای متصل به هم
- قابل استفاده فقط در دستگاه موبایل
اگر اهل استفاده از این شبکه اجتماعی باشید، در igtvloader.com به احتمال زیاد ریلزهایی را مشاهده کردهاید؛ البته ممکن است که متوجه آن نشده باشید. ریلزها میتوانند در استوری یا گالری Reels در پروفایل حساب کاربری شما و حتی در بخش اکسپلورر نمایش داده شوند. شما میتوانید ویدئوهای اینستاگرام ریلز را با استفاده از یک آیکون در گوشه پایین – چپ هنگام اسکرول در فید خود یا گوشه بالا – راست هنگام بررسی پروفایل کاربر دیگری مشاهده کنید. در واقع هر کسی که یک ویدئو ریلز آپلود کند، در صفحه فید شما نمایش داده خواهد شد.
همچنین همانطور که در بالا هم اشاره شد، میتوانید ریلزها را با بررسی پروفایل هر کاربری مشاهده کنید. ویدئوهای اینستاگرام ریلز علاوه بر اینکه در کنار بقیه پستها با علامت مخصوص مشخص شدهاند، در تب خود Reels(تب وسط) قرار دارند. همچنین در صفحه اکسپلورر شما ویدئوهای اینستاگرام ریلز هم با یک برچسب مشخص شدهاند. علاوه بر این دارای تب مخصوص مانند IGTV و دیگر بخشها هستند.
با توجه به الگوریتم و سیاستهای جدیدی که اینستاگرام پیش گرفته است، استفاده از ریلز به امری مهم برای گسترش دادن محتوا و بیشتر شناخته شدن، تبدیل شده است. در بیانیههایی که ایسنتاگرام راجع به الگوریتمهای خود اعلام کرده است، به وضوح میتوان دریافت که این پلتفرم در حال مانورهای بیشتری روی قابلیت ریلز خود است.
بخش پستهای پیشنهادی در اینستاگرام، پستهایی هستند که با توجه به علایق شما و میزان لایکهای شما، برایتان در قسمت Homeبه نمایش درآورده میشود. طبق الگوریتم جدید و رویکرد تازه اینستاگرام به ریلز، اولویت نمایش پستهای پیشنهادی به کاربران، محتواهای ویدیویی در غالب ریلز خواهد بود. در نتیجه اگر کسب و کار آنلاین دارید و از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی برای نمایش و گسترش کسب و کار خود استفاده میکنید، شاید بهتر باشد که آگاهی و دانش خود را نسبت به ریلز اینستاگرام و استفاده از آن، افزایش دهید.
اینستاگرام ریلز و کسبوکارها
در حقیقت اینستاگرام ریلز همان ویدئوها اما با زمان و هدف متفاوت هستند. حالا که فهمیدید این ویژگی چیست، باید بدانیم که چه مزیتی برای کسبوکارها دارد. از نظر تکنیک میتوانید همان موارد به کار رفته در ساخت ویدئو را استفاده کنید؛ اما از آنجا که ریلز مدت زمان کوتاهتری دارد، موضوعاتی مانند نمایش پشت صحنه فعالیتهای خدمات یا تولید محصول یا قرار ملاقاتهایتان با دیگر شرکا و کارمندان نمایش دهید. در حقیقت هر موضوعی که بتوان در مدت زمان خیلی کوتاه یک حرفی را نشان داد.
سوالاتی که باید قبل از درست کردن ریلز از خود بپرسید:
- چه موضوعی برای کسب و کار یا برند شما معنادارتر است – مد و استایل؟ دستور غذاها؟ نکات سلامتی؟
2. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه نوع محتوایی با آنها مرتبط هستند؟ این میتواند آموزش، پشت صحنه کسبوکار یا یک روز از روتین روزانه باشد.
3.قالب استوری، ریلز و پستهای شما چقدر باهم هماهنگ هستند و همگی چه ارتباطی با کسبوکارتان دارد؟
4.کار با چه اپلیکیشنهایی برای ادیت ویدئو یا عکس را بلدید؟ آیا نیاز به استخدام گرافیست یا ادمین دارید برای پیجتان؟
چگونگی کار با اینستاگرام ریلز
برای دسترسی به بخش ریلز اینستاگرام باید از دوربین ریلز استفاده کنید که از خود دوربین استوری هم میشود. در حقیقت دوربین هر دو یکسان است. به بخش دوربین خود بروید. در پایین سه بخش وجود دارد که Reels به تازگی به آن اضافه شده است (البته اگر چنین بخشی برای شما وجود ندارد، باید برنامه خود را به رورزسانی کنید. هرچند ممکن است که بعد از بهروزرسانی در حال حاضر نمایش داده نشود؛ اما اگر بدانید، بهتر است.)
بعد از باز شدن دوربین ریلز، یک ابزار پیمایشی را در سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. در قسمت بالا سمت چپ یعنی آیکن تنظیمات، همان ویژگیهای مربوط به استوری وجود دارد.
صفحههای بیزینسی به سه ویژگی که در سمت چپ نمایش داده میشوند، دسترسی دارند که شامل:
- سرعت: با این آیکن میتوانید سرعت فیلمبرداری خود را مشخص کنید.
- افکت: با افکتهایی که در پایین نمایش داده میشوند، میتوانید نوع افکت روی ویدئوی خود را مشخص کنید.
- تایمر: میتوانید تایمری را مشخص کنید. به این صورت دیگر نیازی به نگه داشتن گوشی با دستهای خود ندارید.
Reelsچگونه کار می کند؟
در اینستاگرام افکتهای متنوعی برای عکس برداری و فیلم برداری در دسترس است که پیشنهاد میشود برای ریلزهای خود به کار ببرید.
ویژگی صوتی ریلز
آهنگی را از کتابخانه موسیقی اینستاگرام جستجو کنید. همچنین میتوانید از صدای اصلی خود به سادگی با ضبط یک ریلز از آن استفاده کنید. هنگامی که یک ریلز را با صدای اصلی به اشتراک میگذارید، این صدا به شما تعلق دارد و اگر یک حساب عمومی دارید، افراد میتوانند با انتخاب “استفاده از صدای اکانت شما” ریلزهایی با صدای شما ایجاد کنند.
افکتهای ویژه
یکی از افکتهای متعدد موجود در گالری افکتها که هم توسط اینستاگرام و هم سازندگان در سرتاسر جهان ایجاد شده است، انتخاب کنید تا چندین کلیپ با افکتهای مختلف ضبط کنید. برای دسترسی به افکتها، روی نماد سه ستاره بالای دکمه ضبط ضربه بزنید. در آنجا میتوانید افکت های اینستاگرام را مرور کنید.
تایمر و شمارش معکوس
تایمر را تنظیم کنید تا قبل از شروع ویدئو یا عکس خود، چند ثانیهای به آماده شدن بپردازید.
تنظیم سرعت ویدیو
برای تنظیم سرعت ویدئوی منتشر شده در ریلز، میتوانید با سرعت دو برابر یا اسلوموشن تهیه کنید تا هیجان در فیلمها دوچندان و سرعت 1x، 2x، 3xیا 4x شود
برش فیلم
برای تماشا، برش یا حذف فیلم، روی فلش عقب ضربه بزنید و برای ویرایش روی یک کلیپ کیک کنید.
بعد از انتخاب افکت و تعیین دیگر ویژگیها میتوانید فیلم اینستاگرام ریلز خود را با نگه داشتن رکورد در پایین صفحه ضبط کنید. شما حتی میتوانید چند کلیپ تا 15 ثانیه کلی ضبط کنید. در هنگام ضبط یک نوار در بالا نمایش داده میشود که حرکت آن از چپ به راست بوده و زمان باقی مانده برای ضبط را مشخص میکند. بعد از اینکه ضبط فیلم تمام شد، این نوار به شما مدت زمان کل و تعداد کلیپها را اعلام میکند.
بعد از تمام شدن فیلمبرداری، شما دو دایره با علامت فلش در سمت راست و چپ دکمه ضبط مشاهده خواهید کرد.
با ضربه روی دکمه سمت چپ میتوانید فیلم گرفته شده را ویرایش یا حذف کنید. بعد از ضربه روی آیکن چپ، صفحه جدیدی باز میشود. برای ویرایش روی علامت قیچی ضربه بزنید. یک تایم لاین در صفحه بعدی برای شما نمایش داده میشود. با کشیدن آن مشخص خواهید کرد که کجا ویدئو شروع و کجا تمام شود. بعد از ویرایش، برای ذخیره روی Trim در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
همچنین، همانطور که در ابتدای این مقاله هم نوشتیم، میتوانید ویدئویی از گالری بارگذاری کنید. دقت کنید که فقط امکان آپلود ویدئو وجود ندارد. به هیچ وجه نمیتوان از عکس استفاده کرد. شاید در آینده این ویژگی اضافه شود. باید گفت که در اوایل شاید کمی کار با اینستاگرام ریلز سخت باشد. چند بار که خودتان این مراحل را اجرا کنید، به صورت کامل یاد خواهید گرفت.
بارگذاری محتوای ریلز در فید اینستاگرام ریلز، استوری و فید صفحهتان
بعد از تمام شدن ویرایش، روی دکمه دایره سمت راست ضبط ویدئو ضربه زده تا به مرحله بعد بارگذاری بروید. در صفحه بعد دو تب Reels و Stroy نمایش داده میشود.
برای ریلز های خود کاور انتخاب کنید
ریلزهایی که تهیه میکنید باید در اکانت شما جلوه خاصی داشته باشد تا توجه مخاطب به آن جلب شود. وقتی که یک کاور مناسب و با تناژ رنگی یکسان که با مدل کسبوکارتان همخوانی دارد را انتخاب کنید، مخاطب برای پیدا کردن یا بازدید دوباره ریلز میتواند به راحتی دنبال ویدئو مورد نظر بگردد. برای این کار باید به قسمت تنظیمات ریلز مراجعه کنید و با کلیک بر روی قسمت مشخص شده در عکس زیر، کاور مورد نظر را از گالری خود انتخاب کنید.
ویژگی جدید اینستاگرام برای تبدیل عکس و فیلم به ریلز
امکان دیگری که این پلتفرم ارائه کرده است این است که کاربران میتوانند کلیپ ریمکس خود را بعد از نسخه اصلی اضافه کنند تا به صورت متوالی پخش شود. از این پس ویدیوهای زیر 15 دقیقه به طور خودکار در غالب ریلز منتشر میشوند.
تگ کردن در ریلز
چه بهتر است هنگامی که دارید ویدئویی برای ریلز تهیه میکنید، افراد مربوط به آن ریلز را در آن تگ کنید تا از پست شما با خبر شوند و در اکانت آنها، ریلز شما نمایان شود. اگر این امکان را فراهم کنید، مخاطبان پیج شما، توسط ریلز شما با اکانتهای دیگر آشنا خواهند شد و سراغ دوستانتان میروند. این امر که در فضای کسب و کار هم بسیار موثر است، موجب تبلیغ گستردهای در این زمینه خواهد شد. برای تگ کردن کافی است به تنظیمات ریلز بروید و در مکان مورد نظر روی تصویر، اکانت را جستجو کنید.
تولید محتوا برای فروشگاههای آنلاین با فعال کردن ریلز اینستاگرام
اگر صاحب کسب و کارهای آنلاین و فروشگاههای اینترنتی هستید نگران این نباشید که reels اینستاگرام برای شما کاربردی ندارد. تولید محتوای یکنواخت و کسل کننده اصلاً روش مناسبی برای جذاب کردن یک بیزینس نیست. اگر میخواهید با روشهای رایگان بیزینس خود را تبلیغ کنید باید تولید محتوای یکنواخت را کنار گذاشته و مخاطبان بیشتری را به فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام و ساخت کلیپ 15 ثانیه ای ریلز یکی از بهترین شیوههایی است که به شما کمک میکند محصولات و خدمات خود را با ویدئوهای جذابتر و چالشهای دیدنیتر به مخاطبان معرفی کنید. کلیپ 15 ثانیه ای ریلز از تمام فرمتهای اینستاگرام برای تولید محتوا مانند پست و استوری جذابتر است و آمار نشان میدهد که کاربران به دیدن کلیپهای ریلز که داستان جالبی دارند بسیار بیشتر از سایر فرمتهای اینستاگرام علاقه دارند.
روشهای فعال کردن ریلز اینستاگرام
همانطور که در قسمتهای قبل اشاره کردیم قابلیت ریلز اینستاگرام یکی از بهترین روشهای است که به فروشگاههای اینترنتی کمک میکند تا راحتتر وارد اکسپلور شوند و از این طریق نرخ تعامل خود را بسیار بالا ببرند. اما روش فعال کردن reels اینستاگرام بهسادگی نیست و مثل سایر ویژگیهای اینستاگرام برای کاربران ایرانی با یک بهروزرسانی ساده فعال نمیشود. شما بهعنوان یکی از فروشگاههای اینترنتی فعال در اینستاگرام باید از یکی از روشهای زیر استفاده کنید یا هر سه روش را امتحان کنید تا ریلز برایتان فعال شود.
فعال کردن ریلز اینستاگرام با اکستنشن کروم
یکی از سادهترین روشهایی که برای تمام اکانتهای اینستاگرام میتواند جواب دهد استفاده از اکستنشن کروم است. اما برای استفاده از این روش به سیستم کامپیوتر نیاز دارید. در این روش فقط کافی است وارد مرورگر گروم در سیستم کامپیوتر خود شوید و سپس اکستنشن inssist را دانلود کرده و آن را به کروم اضافه کنید.
پس از دانلود کردن اکستنشن گزینۀ add to chrome را بزنید و در آخر در کادر بازشده add extension را انتخاب کنید تا مراحل افزودن اکستنشن به کروم به اتمام برسد. پس از اتمام مراحل نصب کروم اکستنشن به کروم شما اضافه شده و در نوار ابزار در قسمت بالای کروم نشان داده میشود.
پس از کلیک کردن روی اکستنشن موردنظر باید نام کاربری و پسورد اینستاگرام خود را وارد کنید و وارد اینستاگرام کروم شوید. در این صفحه میتوانید ریلز را انتخاب کرده و اولین ریلز خود را منتشر کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام با فیلترشکن
یکی از روشهایی که به کمک آن میتوانید به فعال کردن ریلز اینستاگرام خود بپردازید استفاده از فیلترشکن غیر رایگان است. با فعال کردن فیلترشکن غیر رایگان شما میتوانید ip خود را تغییر داده و یکی از کشورهایی که در لیست کشورهای فعال شدۀ ریلز قرار دارند تغییر دهید. کشورهایی مانند آمریکا و هلند گزینههای خوبی هستند. پس از این کار شما باشد به مدت یک هفته تا ده روز صبر کنید تا ریلز برای شما فعال شود.
دقت کنید که برای فعال کردن ریلز اینستاگرام با استفاده از فیلترشکن بدون روشن بودن فیلترشکن وارد اکانت خود نشوید و پس از فعال شدن ریلز اینستاگرام نیز بدون روشن بودن فیلترشکن به اینستاگرام نروید. تا زمانی که شما از فیلترشکن استفاده کنید ریلز برای شما فعال خواهد بود.
دقت کنید که این روش یکی از ناامنترین روشهایی است که شما میتوانید به وسیلۀ آن ریلز اینستاگرام خود را فعال کنید. چون این روش بسیار خطرناک و ریسکی است و ممکن است اینستاگرام در صورت تشخیص دادن ip اصلی شما اکانت اینستاگرامتان را غیرفعال کرده و آن را ببندد.
فعال کردن ریلز اینستاگرام در آی او اس
برای فعال کردن ریلز اینستاگرام درگوشیهای تلفن همراه آی او اس میتوان با کمک بخش فیلترها قابلیت ریلز اینستاگرام را فعال کرد. برای این کار باید مراحل زیر انجام شود:
- در قسمت پروفایل اینستاگرام روی علامت + در استوری اینستاگرام کلیک کرده و وارد استوری شوید.
- یکی از فیلترهای استوری اینستاگرام را انتخاب کنید.
- روی مشخصات فیلتر در قسمت پایین کلیک کنید.
- گزینۀ view effect page و سپس use effect را انتخاب کنید.
- صفحۀ گوشی خود را به سمت بالا بکشید و کلیپ 15 ثانیه ای ریلز را قرار دهید.
- در ادامه گزینههای add و next را انتخاب کنید.
- در ادامه کپشن و تنظیمات را برای ریلز خود وارد کنید.
- ریلز را منتشر کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید
برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید کمی مراحل طولانیتر است اما قطعاً در رونق کسب وکار و فروشگاه اینترنتی شما تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید باید مراحل زیر را اجرا کنید:
- برنامۀ مرورگر Kiwi browser را از گوگل پلی دانلود کرده و سپس آن را نصب کنید.
- وارد مرورگر کیوی شوید و گزینۀ سهنقطه را از قسمت بالای مرورگر انتخاب کنید.
- گزینۀ Extensions را انتخاب کنید.
- گزینۀ +from store را انتخاب کنید.
- در نوار جستوجو inssist را وارد کنید.
- روی افزونۀ موردنظر کلیک کنید و گزینۀ Add to Chrome را انتخاب کنید.
- علامت سهنقطه را در بالای صفحه کلیک کرده و از قسمت انتهای فهرستی که مشاهده میکنید گزینۀ inssist را کلیک کنید.
- در صفحۀ افزونۀ موردنظر وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید.
- علامت + را در پایین صفحه کلیک کنید.
- گزینۀ Reels را انتخاب کنید.
- کلیپ 15 ثانیه ای ریلز خود را انتخاب کرده و کلیک کنید. میتوانید از طریق دکمۀ camera در همان لحظه reels اینستاگرام خود را ضبط کنید.
- در انتهای مراحل تیتر، کپشن و هشتگ مورد نظر را وارد کرده و تنظیمات را اعمال کنید.
- گزینۀ Share را زده و ریلز خود را منتشر کنید.